De’Longhi, de wereldleider op het gebied van premium espressomachines voor thuisgebruik, lanceert haar eerste internationale campagne onder leiding van Damien Chazelle met in de hoofdrol: Brad Pitt.
“De’Longhi heeft de afgelopen jaren een buitengewone groei doorgemaakt en de productie van espressomachines voor thuisgebruik heeft een centrale rol gespeeld in deze groei”, zegt CEO Massimo Garavaglia. “Wij geloven dat Brad Pitt de perfecte ambassadeur is om de wereld over De’Longhi te vertellen – hij is de ultieme belichaming van de geest van De’Longhi: gedurfd en
internationaal, maar tegelijkertijd verfijnd en elegant.”
De kijker wordt getrakteerd op een glimp van een klassieke ‘day-in-the-life-of Brad Pitt’. Van het kopen van koffiebonen in de ochtend tot het rondrijden in Los Angeles op zijn motor en onderweg stoppen om te tanken. Deze scènes vertegenwoordigen een moment waar we allemaal naar uitkijken: thuiskomen en eindelijk ontspannen met een heerlijke espresso of cappuccino in de hand – een perfect moment.
Naast de acteur en de regisseur beschikt de film over de talenten van nog twee andere Oscarwinnaars, cameraman Linus Sandgren en componist Justin Hurwitz, beiden onderdeel van het ‘dreamteam’ van La La Land. Hurwitz, die een originele soundtrack voor de commercial heeft gemaakt, zegt: “Toen ik zag wat Damien deed met de filmgrain en Brad er nog cooler uitzag dan ik hem ooit heb gezien, had ik direct zin om een bijpassend deuntje en matchende vibe te creëren.” De veelgeprezen fotograaf Lachlan Bailey completeert het team. De film is memorabel vanwege zijn filmische kwaliteit en reikwijdte, gekoppeld aan een echt gevoel van ‘authenticiteit’ – een essentieel onderdeel van de De’Longhi boodschap, waarbij het succes en
de evolutie van het familiebedrijf gebaseerd is op solide waarden van ondernemers.
Brad Pitt kiezen voor deze internationale campagne betekent meer dan werken met een wereldwijd erkend icoon – Pitt is een veelgeprezen acteur en producent, een betrokken pleitbezorger op het gebied van milieukwesties, een verzamelaar van kunst en gepassioneerd door architectuur en design. Bovenal handhaaft Brad Pitt zijn mystiek, ondanks wereldwijde bekendheid. Een gevoel van understatement die het merk De’Longhi zelf weerspiegelt – een bedrijf dat verbonden is met zijn roots met een typisch Italiaanse passie voor harmonie en elegantie die verder gaat dan eenvoudige stereotypen en daarmee toegankelijk is voor de hele wereld.
Het bericht Brad Pitt is het nieuwe gezicht van De’Longhi verscheen eerst op Koffiegek.nl.