Goed nieuws voor mensen die houden van koffiegemak en daarvoor gebruik maken van de cups van Nespresso. Vandaag heropent deze namelijk de deuren van haar vernieuwde boutique in het historische hart van Den Haag, gelegen aan de Passage 54. De boutique is getransformeerd naar het nieuwe concept van Nespresso, waarbij koffie als beleving centraal staat. Den Haag is de tweede stad in Nederland waar Nespresso het nieuwe concept verwelkomt, na het succes van de flagship boutique aan de Van Baerlestraat in Amsterdam.
Koffiebeleving in Den Haag
Nespresso boutiques spelen een sleutelrol als het gaat om merkverbinding en nodigen klanten uit om Nespresso op een persoonlijke manier te ervaren. Geen twee klanten zijn hetzelfde en daarmee streeft Nespresso naar een inclusieve en persoonlijke koffiebeleving. Zo ook in de boutique in de Haagse Passage, die als tweede in Nederland het nieuwste concept omarmt. Het hoogtepunt is de ‘Taste & Discover area’, waar klanten kunnen experimenteren met diverse Nespresso koffiesoorten, koffierecepten en zetmethoden. Daarnaast biedt het nieuwe concept een kijkje achter de schermen van het koffieproductieproces, van boon tot verfijnd kopje koffie. Om alle soorten klanten te bedienen, is dit de eerste boutique waarbij de Aguilla, een koffiemachine voor de professionele markt – denk aan kantoren, hotels en restaurants – op display staat.
“Met de opening van onze tweede boutique met het nieuwe concept, laten we Den Haag in een van Europa’s mooiste winkelgalerijen op een geheel nieuwe en inspirerende manier kennismaken met de diepgewortelde passie en innovatie van Nespresso voor duurzame kwaliteitskoffie. Koffieliefhebbers kunnen hier de wereld van Nespresso ontdekken, waarbij het proeven van koffie centraal staat,” aldus Kika Buhrmann, CEO Nespresso Nederland.
Duurzaam design en een dynamische service
Nespresso’s nieuwe concept weerspiegelt de langdurige inzet en ambitie van Nespresso om klanten een duurzame kop koffie te bieden. De boutique draait volledig op hernieuwbare energie en maakt gebruik van gerecyclede materialen, zoals tafels gemaakt van koffiedik en FSC-gecertificeerd hout. Het beige-crème kleurenpalet van het nieuwe boutique-concept is zorgvuldig gekozen om in harmonie te zijn met de natuur en een warme sfeer te creëren. De boutique straalt lichtheid uit met natuurlijke accenten zoals groene planten, eiken, beige leemstenen en pleisterwerk op basis van ruwe aarde.
Bovendien wordt in de Haagse boutique van een primeur gesproken. Het is de eerste Nespresso boutique wereldwijd waar de koffiespecialisten rondlopen met tablets voor een dynamische, op maat gemaakte serviceverlening. Daarmee zijn kassameubels overbodig.